KLUB


Hanácký rally klub Vyškov vznikl v roce 2000 jako nástupnická organizace Rallye clubu Vyškov a Autoklubu Vyškov, které se podílely na organizaci všech předcházejících ročníků Magnum rally a Rally Haná.

Magnum / Böttcher / Admiral rally (1992 - ?)


První ročník Magnum rally navázal v roce 1992 na úspěšnou řadu automobilových soutěží v regionu Vyškov - především Rallye Haná, jejíchž 7 ročníků přineslo pořadatelům z Autoklubu Vyškov věhlas po celé republice. V sezóně 1989 se podařilo zorganizovat jeden ročník Rallye Vyškov, v roce 1990 ještě Rallye Ivanovice na Hané. Pak po roční přestávce vznikl Rallye club Vyškov, jenž navázal při organizaci automobilové soutěže kontakt s firmou Magnum Vyškov, která se stala na dlouhých deset let hlavním partnerem při organizaci vyškovské soutěže. Zaběhlý název Magnum rally poté v roce 2002 vystřídalo označení Böttcher rally, s čímž souvisel počátek úspěšné spolupráce se společností Böttcher Systems.
Pod názvem Böttcher rally vyškovská soutěž prožila velmi úspěšné období, které trvalo až do roku 2008. Na počátku sezóny 2009, po machinacích s termínem ze strany Svazu rally, soutěž z kalendáře mistrovství ČR vypadla, aby po nenadálém zrušení prachatické rally zaujala uprázdněné místo v šampionátu. Členové Hanáckého rally klubu Vyškov oprášili schéma tratí z loňského roku a během necelých dvou měsíců svůj závod připravili. Firmu Böttcher nahradil v logu soutěže nový sponzor Admiral, jehož prostorný areál otevřel pořadatelům nové možnosti v průmyslové zóně v Komořanech. Ředitelství, přeskupení i servis byly doslova na pětníku, což mělo pro průběh soutěže jednoznačně pozitivní přínos. A jelikož si soutěžní posádky modifikovanou podobu závodu pochvalovaly a i nový sponzor byl spokojen, nic nebránilo spolupráci s komořanskou společností prodloužit…

Autosalon / Autotec rally Brno (2001-2004)

Brněnská rally, která vždy ob jeden rok střídala názvy Autosalon a Autotec, byla postavena na spojení společenské váhy veletrhů a zkušeností vyškovských pořadatelů. Brno sice není pro pořádání automobilové rally zrovna ideální končinou, organizátoři však trať závodu zavedli i do přilehlých lokalit jako je Blanensko či Tišnovsko a podařilo se jim připravit poměrně pestrou a náročnou trať. Takřka ideální zázemí nalezly posádky na brněnském výstavišti, kam se vměstnala servisní zóna, přejímky, ředitelství rally a dvakrát se zde konala i divácká zkouška. Právě ta se však stala kontroverzním bodem itineráře a v posledních dvou ročnících soutěže už proto zařazena nebyla. Soutěž sice proslula svými dlouhými přejezdy, což posádky nemají příliš v lásce, o oblíbenosti závodu však svědčí fakt, že brněnský sprint každoročně patřil k nejobsazenějším soutěžím sprintového seriálu. Na startu ročníku 2003 se dokonce objevilo osm speciálů kategorie World Rally Car, což byl počet, který v té době mohl brněnské soutěži závidět kdejaký podnik mistrovství Evropy. V roce 2004 se však vystupňovaly nejasnosti v otázce dalšího financování rally a na začátku následujícího roku spolupráce vyškovského rally klubu a brněnských veletrhů bohužel skončila. Následovníkem brněnské rally se poté stala rally v Tišnově.

Autonova / Eurostroj rally (2005-2008)

Tišnovská Autonova rally byla v roce 2005 ušita horkou jehlou jako jednorázová náhrada za brněnský sprint. Návrat automobilové soutěže do Tišnova však přinesl mezi soutěžícími i mezi místními nadšenci tak velký ohlas, že se nově vzniklá rally v kalendáři rallysprintů zabydlela. Vyškovští pořadatelé navázali spolupráci s firmou Eurostroj Eddyho Schlagera a uzavřeli smlouvu na tři roky, v průběhu kterých soutěž nesla název Eurostroj rally. Dobré kontakty hlavního sponzora navíc přispěly k zařazení závodu do seriálu Austrian Rallye Challenge, díky čemuž organizátoři každoročně na startu vítali několikačlennou návštěvu posádek z Rakouska. Velkou devízou tišnovské rally byla po čtyři roky její existence zajímavá trať, kterou obdivovali nejen čeští účastníci, ale i Rakušané. Na krásné „erzety“ v okolí Říkonína, Synálova či Hájku ale dnes můžeme už jen vzpomínat. Na konci roku 2008 vypršela smlouva se společností Eurostroj Schlager a pořadatelé soutěže museli hledat nového partnera. Politika české automobilové federace, směřující ke snižování počtu sprintů, však tišnovský závod před startem nové sezony nemilosrdně odstavila. Nejsmutnější na celé věci je fakt, že už rok po zrušení Eurostroj rally byl kalendář rallysprintových podniků opět rozšířen na předchozí počet… Nic to však nemění na tom, že tišnovská rally po čtyři ročníky patřila k nejoblíbenějším moravským podnikům sprintového mistrovství a do kroniky Hanáckého rally klubu Vyškov se zapsala zlatým písmem.

Automobilový slalom Vyškov (1998 – 2003)

Vyškovský automobilový slalom vznikl v době, kdy členové vyškovského rally klubu ještě relativně bez problémů spolupracovali s armádou a měli možnost využívat služeb prostorného areálu heliport na hranici vojenského prostoru. Tamní rozlehlá plocha spolu s přístřeším a přilehlou budovou představovaly doslova ideální zázemí k pořádání mistrovství ČR a zdejší trať také v šampionátu patřila k těm nejlepším a nejoblíbenějším. Republikové mistrovství však začalo postupně upadat a vzhledem k relativně nízkému zájmu soutěžících se z vyškovského slalomu stala prodělečná akce, která zatěžovala bedra organizátorů. Definitivním koncem éry, kdy se ve Vyškově konalo mistrovství republiky, byl rok 2004, když se se zástupci armády nepodařilo vyjednat opětovné použití heliportu.

Generální Partneři


Hlavní Mediální Partner



Partneři


Mediální Partneři